Zajęcia fitness

Lifestyle

01
Luty
2017
Czy warto spróbować? Wybierz ten rodzaj, który najbardziej ci odpowiada…

Aby codziennie ćwiczyć trzeba mieć przede wszystkim silną wolę. Ważne jest więc, by autentycznie pokochać treningi, bo tylko wtedy możesz liczyć na prawdziwą motywację do ćwiczeń.

Bokwa. Wywodzi się z hip- hopu, ze step aerobiku oraz z tradycji południowoafrykańskich. Jeśli poznałaś już wcześniej zumbę, istnieje szansa na to, że bokwa okaże się dla ciebie idealnym wyjściem. Są to zajęcia grupowe, prowadzone przez doświadczonego instruktora, a ich najważniejszą i przewodnią cechą są proste kroki podstawowe. To różni te zajęcia od zumby, podczas której trzeba zapamiętywać dość skomplikowane choreografie.

Bokwa, poprzez taniec, powoduje przede wszystkim to, że zaczniesz wyrażać w niej siebie, ponadto nadaje się ona do osób w różnym wieku i o różnym stopniu zaawansowania. Jak każde tego typu zajęcia- poprawiają one koordynację ruchową, wytrzymałość mięśni, spalają tłuszcz, poprawiają poczucie równowagi. Ci, którzy chorują na cukrzycę, mogą liczyć na utrzymanie serca w dobrej formie. Oczywiście taniec ten przyczynia się także do poprawy nastroju oraz samopoczucia.

Tabata i interwały. To treningi dla tych, którzy lubią się zmęczyć. Tabata jest trendem, jaki z czasem objął coraz więcej rodzajów zajęć, a jego popularność ciągle jeszcze wzrasta. Na czym te ćwiczenia polegają? Składają się one z 8 interwałów, a każdy z nich to 20 sekund maksymalnego wysiłku i 10 sekund przerwy. Trzeba doliczyć do tego około 5 minut rozgrzewki oraz 2 minuty spokojnego ruchu na koniec, po intensywnym wysiłku.

Trening może wydawać się krótki, jednak jest bardzo mocny. Nie nadaje się absolutnie do wszystkich. Dlaczego zajęcia te są aż tak popularne? Ponieważ szybciej poprawiają one kondycję oraz skuteczniej spalają tłuszcz. Powinny być jednak dostosowane do możliwości osoby ćwiczącej, albowiem interwały mają zmęczyć, a nie powodować zawroty głowy czy nudności.

Anty- Gravity Joga. Istnieje wiele odmian jogi, ale jedna jest absolutnie wyjątkowa- to ta, jakiej pozycje wykonywane są przy pomocy przywieszonych u sufitu chust. Ich zadaniem jest obciążenie wybranej części lub całego ciała poprzez zawieszenie ich w powietrzu. Dzięki chustom można spróbować wykonywać coraz trudniejsze pozycje, a ciało będzie w ten sposób zwiększało swoja elastyczność.


W trakcie tego rodzaju jogi zmuszane do pracy są także mięśnie. Koncentracja, napinanie mięśni i ich rozciąganie sprawiają, że podczas ćwiczeń relaksuje się przede wszystkim umysł i ciało. Joga ta ma dużo wspólnego z tradycyjną, ponieważ wiele kombinacji jest identycznych jak w tej drugiej. Wymagana jest tutaj również koncentracja a to dlatego, że przy tych trudniejszych asanach niezbędne jest przygotowanie mentalne. Pamiętaj tylko, aby przed zajęciami nie pić i nie jeść przez około 2 godziny.

Opublikowano: 2017-02-01

#fitness #tabata #styl #joga 

Galeria:
Komentarze:
Zaloguj się aby móc komentować!