Trendy w żywieniu

Lifestyle

01
Luty
2017
Tak jak wybiegi modowe, tak dietetyka wyznacza nowe trendy żywieniowe. Poznaj jej prawdziwe hity na ten rok...

Nadal jest głośno o sokach, ale goni je…zupa. Dlaczego? Ponieważ sok, chociaż jest pełen błonnika, nie zapewnia jednak pełnowartościowego posiłku. Brakuje w nim białka oraz węglowodanów złożonych. Do przygotowania zupy potrzebne są tylko warzywa, które mają niezbędne dla organizmu składniki mineralne, błonnik oraz witaminy. Do tego wystarczy dodać makaron albo ziemniaki (czyli węglowodany złożone), mięso czy rybę- no i mamy pełnowartościowy, łatwostrawny posiłek. Zupy można szybko przygotować, co  w dzisiejszym pędzie życia jest bardzo ważne, a duży garnek zapewni rodzinie danie nawet na 2 dni.

Drugim hitem w zakresie żywienia są posiłki bezmięsne. Obecnie już nie tylko wegetarianie stawiają na pierwszym miejscu tego typu dania. Istnieją ku temu 2 powody: pierwszy jest natury zdrowotnej- mniejszy udział mięsa w daniu to niższe zachorowanie na nowotwór czy choroby układu krążenia. Drugi powód- jeżeli nie zmniejszymy jedzenia mięsa, zabraknie i to już w niedalekiej przyszłości- zasobów naturalnych. Jest to związane z intensywną hodowlą zwierząt, jaka stawia sobie wymóg, by lasy zastępować pastwiskami. Kucharze i technolodzy żywności skupiają się więc na tym, żeby tworzyć dania bezmięsne w taki sposób, aby poszerzać je smakiem i aromatem.

Czytając różnego rodzaju ulotki specyfików na odchudzanie, możemy odkryć, że nie ma w ich składzie niczego nowego i że są to składniki występujące w zwykłym, codziennym jedzeniu. Można więc pokusić się o to, by samemu przygotować suplementy, jakie pomogą nam w np. odchudzaniu.

1. Skóra bez cellulitu. Za jej kondycję odpowiadają włókna kolagenowe i włókna elastyny, które z wiekiem niestety osłabiają się. Warto więc pomyśleć o ich wzbogaceniu przy pomocy: kwasów tłuszczowych omega- 3, jodu czy beta karotenu. Dobrze w tym celu jeść krótko gotowane brokuły, siemię lniane, groszek, tłuste ryby i mleko sojowe (poprawia ono strukturę skóry).

2. Słodycze. Nadmiar cukrów prostych takich jak: białe pieczywo i słodycze to przyczyny nadwagi. Sięgnijmy więc po chrom, kwas oleinowy oraz pektyny i białka. Bogactwo tych substancji znajdziemy w serach, jabłkach i w otrębach pszennych. Mozarella np. dostarcza organizmowi mnóstwo dobrze przyswajalnego wapnia.

3. Silniejsze mięśnie. Dobrze jest w tym celu pić maślankę, chrupać pestki dyni, sezam i fistaszki. Z mięs najlepiej wybrać drób oraz czerwoną soczewicę.

4. Na szybsze spalanie. Aby podkręcić swój metabolizm wystarczy codziennie spożywać takie substancje jak bioperyna, cynaryna, kofeina czy cholina. Składniki przyspieszające spalanie tłuszczu możemy znaleźć w: karczochu, kaszy gryczanej, żółtku oraz w pieprzu. Dobrze jest też codziennie pić 2- 3 kubki zielonej herbaty, ponieważ stanowi ona źródło kofeiny i antyutleniaczy.

Opublikowano: 2017-02-01

#żywność #zdrowie #trendy #warzywa 

Galeria:
Komentarze:
Zaloguj się aby móc komentować!