Warto polubić ćwiczenia z obciążeniem

Lifestyle

27
Styczeń
2017
Dlaczego kobiety nie lubią treningów z kettlem czy sztangą? Prawdy i mity na ten temat.

Ciężary, o czym mało która z pań wie, to źródło pięknej masy mięśniowej oraz wrogowie tłuszczu. Ćwiczenia z nimi to również wzmocnienia stawów i serca. Dlaczego jednak wokół nich powstało tyle mitów? Przedstawiamy kilka z nich:

Mięśnie zmieniają się później w tłuszcz

Nie jest to prawdą. Tkanka mięśniowa i tłuszczowa to dwie o różnym składzie, odrębne struktury. Podobnie jak nie jest możliwa zamiana kości w mięsień, tak nie da się zamienić mięśni w tłuszcz. Zmniejszenie się masy mięśniowej może nastąpić tylko wówczas, gdy nie ma żadnego ruchu. Jeśli ćwiczymy siłowo, a jemy więcej niż potrzebujemy, wtedy tkanka tłuszczowa się rozrośnie, jednak mięśnie pozostaną takie same.


Mięśnie jak u faceta

 Nieprawda. Po pierwsze, aby zbudować okazałą sylwetkę mięśniową potrzeba naprawdę kilku lat i wymaga to między innymi odpowiedniej diety oraz suplementacji. Po drugie- do powstania tego mitu przyczyniły się zawody kulturystyczne, na których prezentowane są kształty ciała nie kojarzące się z kobiecością. Zawodniczki jednak na co dzień wyglądaj inaczej i potrzeba naprawdę dużo pracy, aby się do takich zawodów przygotować. Kobiety mają również w swym organizmie znacznie niższy niż mężczyźni poziom testosteronu, więc nie są w stanie zbudować takiej tkanki mięśniowej jak oni bez pomocy farmakologicznej.


 Dlaczego warto ćwiczyć z obciążeniem?

Dźwiganie ciężarów podnosi we krwi poziom „dobrego cholesterolu”, zmniejsza także ciśnienie tętnicze krwi. Jest to bardzo istotne, ponieważ w ten sposób istnieje mniejsze ryzyko na powstanie chorób związanych z układem krążenia. Regularne podnoszenie, zarzucanie czy rwanie zwiększa siłę oraz wytrzymałość.

Jednak prawdziwym hitem są wyniki ostatnich badań, które wskazują, że dzięki podnoszeniu ciężarów można zwiększyć pamięć długotrwałą. Co to oznacza? Wystarczy tylko 20 minut ciężkiego wysiłku na siłowni, a mózg będzie pobudzony do lepszej pracy- uwolnione zostaną noradrenaliny (hormony stresu).

Ćwiczenia fizyczne mobilizują także mięśnie do pracy, a ich regeneracja utrzymuje w organizmie szybkie tempo przemiany materii oraz spalania tłuszczu. Mięśnie są więc aktywne nawet w trakcie spoczynku, czyli spalamy w ciągu doby od zakończonego treningu, nawet 100 kcal więcej od tych pań, które ćwiczą bez obciążenia.


Nasze mięśnie mają ogromny wpływ na codzienność. Ważne dlatego jest to, by dążyć do utrzymywania prawidłowej sylwetki. Dzięki regularnym ćwiczeniom i sile, jaką zdobędziemy podczas treningu możemy liczyć na zmniejszenie naszych dotychczasowych dolegliwości np. bólów kręgosłupa, czyli tego, co dokucza najbardziej, kiedy prowadzimy siedzący tryb życia. Ponadto poprzez spowolnienie zaniku tkanki mięśniowej, możemy także opóźnić efekt starzenia. Pamiętajmy jednak, że każdy trening powinien być połączony z odpowiednią dietą i zdrowym stylem życia.

Opublikowano: 2017-01-27

#obciążenie #ćwiczenia #zdrowie #styl 

Galeria:
Komentarze:
Zaloguj się aby móc komentować!