Jakie błędy popełniasz w swoim codziennym żywieniu?

Lifestyle

24
Styczeń
2017
Małe, malutkie grzeszki w trakcie codziennego żywienia…Do czego mogą doprowadzić?

Badania, a raczej ich wyniki wskazują na to, że niemal 80 procent Polek uważa, że zdrowo się odżywia. Według specjalistów z zakresu jedzenia, mało kto jednak je naprawdę zdrowo. Dlaczego tak się dzieje?

Spożywamy zbyt wiele mięsa i wędlin

Dorośli spożywają więcej białka niż powinni, podobnie również dzieci. Nadmiar białka obciąża niestety wątrobę i nerki, może także zakwaszać organizm i odwadniać go. Możliwe jest również zwiększenie wydalania wapnia z moczem, a to także jest dla zdrowia niebezpieczne. Jeżeli dziecko spożywa więcej białka niż powinno, może pojawić się u niego predyspozycja do nadwagi czy otyłości.

Popijanie posiłków

O wiele lepiej jest pić pomiędzy posiłkami, ponieważ wypełniając płynem swój żołądek zmniejszy się nasze uczucie głodu. Jeśli napijemy się wody przed posiłkiem, uchroni nas to przed dokładką, zwłaszcza jeżeli jesteśmy bardzo głodni. Pamiętajmy jednak, że dyspensę na picie w trakcie posiłków mają dzieci i osoby starsze, ponieważ zmniejszone jest u nich wydzielanie śliny. Małe łyki napoju pozwalają wtedy zmiękczyć i lepiej rozdrobnić pokarm.

Dieta uboga w minerały i witaminy

W produktach wysokoprzetworzonych takich jak mleczne, zbożowe, mięsne czy słodycze jest bardzo mało składników odżywczych. Organizm odczuwa wtedy brak witamin, a szczególnie witaminy D, wapnia i magnezu. Jeśli jest ich zbyt mało może doprowadzić to do chorób serca czy rozwoju otyłości.

Zjadanie po dzieciach

Wystarczy dziennie przyjmować dodatkowo 100 kcal, a tyle ma 1 kanapka i… w ciągu roku przybędzie nam 5 kilogramów.

Rezygnacja ze śniadania

To duży błąd w codziennym żywieniu. Śniadanie jest posiłkiem, który dostarcza naszemu organizmowi dodatkowe pokłady energii, z jakich korzystamy w ciągu dnia. Powinno być ono bogate w węglowodany, zawierać produkt mleczny i jakiś owoc. Przeprowadzone badania wskazały, że osoby, które nie jedzą śniadań często chorują na cukrzycę typu 2 oraz otyłość.

Rezygnacja z mleka

Nietolerancja laktozy dotyka wielu dorosłych Polaków. Mogą oni wtedy sięgać po produkty bezlaktozowe bądź przed mlecznym posiłkiem przyjąć preparat, który zawiera laktozę. Mleko oraz jego produkty to doskonałe źródło dobrze przyswajalnego wapnia, więc według specjalistów dorosła osoba powinna spożywać minimum 2 porcje mleka albo produktów mlecznych w ciągu dnia. Młodzież oraz dzieci 3- 4.

Zbyt mało używa się w kuchni zdrowych tłuszczów

Aby w mniejszym stopniu być narażonym na choroby układu krążenia, powinniśmy spożywać nienasycone kwasy tłuszczowe. Najwięcej ma ich olej rzepakowy. Dzienna dawka tego oleju to 2 łyżki. Pozbawiony zanieczyszczeń jest ten rafinowany, ma on dużą zawartość kwasów i steroli.

Opublikowano: 2017-01-24

#jedzenie #zdrowie #styl #życie 

Galeria:
Komentarze:
Zaloguj się aby móc komentować!