Czy ruch ma wpływ na kondycję skóry?

Uroda

28
Grudzień
2016
Aktywny styl życia zapewnia piękną sylwetkę. Warto jednak wiedzieć, jakich kosmetyków wtedy używać.

O skórę należy zadbać szczególnie zimą, gdy w mroźny i wietrzny dzień np. decydujemy się na bieganie. Wtedy to właśnie ochronne działanie naturalnego płaszcza hydro- lipidowego na skórze obniża się i to gdy temperatura ma już nieco poniżej 10 stopni. Efekt- staje się ona przesuszona oraz szorstka. Wpływ mrozu jest również niekorzystny dla ścian naczynek włosowatych, gdyż powodować może zaburzenia w krążeniu krwi. Tak powstają tzw. pajączki na skórze. Kosmetolodzy radzą dlatego, by w trakcie zimy używać kremów o działaniach odżywczych i wzmacniających. Są one niezbędne przy wspomaganiu wcześniej wspomnianego płaszcza hydro- lipidowego. Nie muszą to być absolutnie typowo tłuste kremy, gdyż te właśnie, mogą zakłócać naturalne mechanizmy obronne skóry odpowiedzialne za wymianę ciepła i parowanie. Najbardziej stosowne będą więc kosmetyki z dużą zawartością fazy olejowej np. serum peptydowe N.A.P Pure Beauty Nano Chantarelle.

Jak należy używać kosmetyków zimą? Krem na dzień nakładać około 20 minut przed wyjściem. Pozwoli to mu się dobrze wchłonąć. Warto pamiętać także o ochronie przeciwsłonecznej, ponieważ warstwy chmur odbijają się- kiedy świeci słońce- od śniegu. Ważne to jest szczególnie na stokach. Najlepszą ochroną otoczą nas kosmetyki mineralne dlatego, że nie zapchają one porów i pozwolą skórze odpowiednio oddychać. Mika nada cerze blasku, a tlenek cynku zadziała na nią antybakteryjnie. Wypróbować można glinkowy puder Primer Pretty  Neutral Annabelle Minerals.

A jaką pielęgnację zastosować tuż po intensywnym treningu? Konieczne będzie użycie kremu przeciw oznakom starzenia. Oczywiście same ćwiczenia wpływają korzystnie na skórę, ponieważ wysiłek dostarcza jej większej ilości tlenu i substancji odżywczych, dlatego najlepiej zadziałać na cerę dwubiegunowo: poprzez wysiłek i odpowiedni kosmetyk. Polecamy: przeciwzmarszczkowy krem- koncentrat rozświetlający z bioaktywną witaminą C, Eveline.

Intensywne ćwiczenia powodują również, że naczynia krwionośne rozszerzają się, a co za tym idzie, przepływa przez nie więcej krwi i trzeba poczekać, aż organizm ochłonie. By to przyspieszyć, można użyć wody termalnej bądź olejku różanego- zmniejszą się wtedy zaczerwienienia. Jeżeli skóra ma skłonność do trądziku, szczególnie ważne jest jej chłodzenie. W tym celu warto pomyśleć na siłowni o wilgotnym ręczniku. Oprócz wspomnianych wcześniej zalet płynących z wysiłku, trzeba zdać sobie sprawę również ze szkód, jakie powstają podczas większego zużycia tlenu. Produkują się wówczas wolne rodniki, które mogą przyspieszyć starzenie się skóry. Dzieje się tak, gdy w trakcie wysiłku- przez dłuższy czas- utrzymane jest wysokie tętno. Aby organizm mógł się wtedy bronić wskazane jest jedzenie większej ilości warzyw i owoców. Można również zastosować kremy, które dzięki zawartości witamin C i E zadziałają na skórę przeciwutleniająco.

Źródło zdjęć: unplash.com
Opublikowano: 2016-12-28

#zdrowie #uroda #kosmetyki #pielęgnacja 

Galeria:
Komentarze:
Zaloguj się aby móc komentować!