Te produkty zawierają ukryty cukier i nie pozwalają Ci schudnąć

Zdrowie

27
Lipiec
2015
Cukier nie jedno ma imię, dlatego zanim kupisz jakiś produkt przeczytaj etykietę.

Dlaczego tyjemy?

Przyczyną coraz częściej spotykanej nadwagi i otyłości jest zbyt duża ilość tłuszczu i cukru w naszej codziennej diecie. Wiele produktów ma zmodyfikowany skład, by był on atrakcyjniejszy dla klienta. Często jednak zawierają one te składniki, które chcemy wyeliminować. Przykładem są produkty light, w których tłuszcz często zastępowany jest cukrem. Jakie inne produkty zawierają ukryty cukier i nie pozwalają nam schudnąć?

1. Gotowe sosy do mięsa, makaronu, sałatek

Przygotowujesz sobie zdrowe spaghetti. Wybierasz pełnoziarnisty makaron, bo ma więcej błonnika. Wybierasz chude mięso drobiowe, bo ma mniej tłuszczu. Do tego wszystkiego gotowy sos pomidorowy ze słoiczka. Myślisz, że danie jest zdrowe i mniej kaloryczne niż jego oryginalna wersja, ale to błąd. Gotowy sos pomidorowy zawiera duże ilości cukru, ponieważ musi on złagodzić kwaśny smak pomidorów. Jeżeli chcesz by danie było niskokaloryczne nie używaj gotowego sosu, a przyrządź własny ze świeżych składników.

2. Masło orzechowe

Coraz bardziej popularne także u nas. Uznawane nawet za zdrowe i odchudzające, ze względu na zawartość wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Niestety w jego składzie także możemy znaleźć ukryty cukier, chociaż naturalne masło nie powinno zawierać jego dodatku. Jeżeli chcesz mieć pewność, że spożywane przez Ciebie masło jest zdrowe czytaj dokładnie etykiety lub zrób je sama.

3. Jogurty
To przetwory mleczne, które zawierają naturalny cukier jakim jest laktoza. Jednak w przypadku jogurtów owocowych, a nawet light w trakcie produkcji dodaje się dodatkowe jego ilości. Jogurt owocowy (180 g) może zawierać nawet 5 łyżeczek cukru, dlatego nie powinno być ich w Twoim jadłospisie w trakcie odchudzania.. Dużo lepsze dla Twojej sylwetki będzie wybieranie jogurtów naturalnych, które możesz wzbogacić dodatkiem świeżych owoców.

4. Płatki śniadaniowe

Niestety nawet te reklamowane jako zdrowe i pożywne śniadanie zawierają bardzo duże ilości cukru. Nawet musli, które zawiera dodatek suszonych owoców jest prawdziwą bombą cukrową. Najlepszym sposobem na zdrowe i sycące śniadanie będzie owsianka na mleku lub kasza jaglana z jogurtem i owocami.

5. Owoce w puszce

Myślisz, że to alternatywa dla owoców, do których aktualnie nie mamy dostępu, ale tak naprawdę to kolejna cukrowa pułapka. Takie owoce znajdują się w zalewie i muszą zostać zakonserwowane, by się nie zepsuły. A jednym z najlepszych konserwantów jest cukier, który nie tylko przedłuży okres ich trwałości, ale dodatkowo znacznie poprawi ich smak. Jeżeli masz ochotę na owoce wybieraj te sezonowe i świeże.

6. Soki owocowe

Kolejna grupa produktów, o której słyszymy, że są zdrowe, pożywne i mogą zastąpić nam porcję świeżych owoców. Nie daj się nabrać! W nich także znajdują się duże ilości cukru, dlatego jeśli masz ochotę na sok wyciśnij go sama ze świeżych owoców, a te w sklepie najlepiej z powrotem odstaw na półkę.
 

Mała wskazówka

Cukier nie jedno ma imię, dlatego w składzie możemy znaleźć różne substancje słodkie, które są niczym innym jak właśnie cukrami. Należą do nich: maltoza, sacharoza, glukoza, miód, syrop glukozowo - fruktozowy czy kukurydziany, laktoza czy galaktoza. Jeśli w składzie produktu, który chcesz kupić znajdują się wyżej wymienione substancje, to wiesz już, że jest on źródłem cukru.


mgr Dorota Dziuryk
 
Opublikowano: 2015-07-27

#ukryty cukier #węglowodany #odchudzanie #cukrowa pułapka 

Galeria:
Komentarze:
Zaloguj się aby móc komentować!