Jak jeść zdrowo w pracy?

Zdrowie

24
Czerwiec
2015
Rzadkością w Polsce są przedsiębiorstwa zapewniające swoim pracownikom wyżywienie w czasie pracy. Zwykle mamy do dyspozycji pomieszczenie pełniące funkcję kuchni/jadalni. Możemy tam podgrzać przygotowane w domu posiłki, zrobić sobie kawę i spokojnie zjeść coś zdrowego i smacznego. Nie zawsze to tak jednak wygląda. Są przecież małe firmy, w których zwykło się jeść "na szybko", przy biurku, chowając talerzyk za każdym razem, gdy do biura wejdzie klient.



Na początku warto wspomnieć o dwóch rzeczach - pamiętaj o regularnych posiłkach! Kiedy na biurku piętrzą się stosy dokumentów, a telefon dzwoni jak szalony, bardzo łatwo przegapić porę jedzenia. Postaraj się rozplanować pracę tak, by zjeść coś pożywnego co 3-4 godziny. Po drugie - pamiętaj również o wodzie i ziołowych herbatach! Marna przekąska? Być może, ale bardzo często mylimy odwodnienie z głodem. Kiedy pijemy za mało, wzrasta nam tętno, czujemy się zmęczeni, a efektywność pracy znacznie spada. Nie posiłkuj się wtedy kawą (chyba że miałaś ciężką noc i naprawdę potrzebujesz kofeinowego kopniaka) - zamiast tego zawsze miej pod ręką wodę i popijaj ją małymi łykami.

Co do bardziej konkretnych posiłków - wybieraj produkty zdrowe i pożywne. Dodające energii, nie kalorii. Przygotuj je wieczorem, by rano szybko spakować pojemnik do torby i ruszyć w drogę! A co do owego pojemnika wsadzić? Oto propozycje:
- błyskawiczne płatki owsiane z owocami i orzechami - zabierz do pracy wszystkie składniki i zalej je gorącą wodą, gdy najdzie Cię głód
- razowy makaron z łososiem i pomidorami
- kanapki z pełnoziarnistego chleba i chudej wędliny
- jogurt naturalny - jeśli sam jogurt to za mało, dosyp sobie kilka łyżek musli (jak najmniej przetworzonego) czy orzechów, wymieszaj i gotowe
- owoce - dla wygodniejszej konsumpcji możesz je wcześniej pokroić lub zrobić z nich chipsy (np. z jabłek)
- serek wiejski - w wersji na słono - z ziołami i pomidorem lub na słodko - z owocami lub orzechami i rodzynkami
- sałatka z grillowanym kurczakiem, brzoskwinią z puszki, szczypiorkiem i orzechami włoskimi lub pomidorami, kukurydzą, pestkami dyni i rukolą
- inne surówki czy sałatki na bazie oliwy z oliwek
 

Wybieraj pozycje z tych i innych zdrowych przekąsek, by skutecznie zaspokoić głód podczas pracy. Wyrób w sobie nawyk i przyrządzaj wszystko wieczorem. Rano możesz nie mieć na to czasu. Nie możesz spędzić całego dnia o pustym żołądku, zaspokajając głód dopiero w porze kolacji – to bardzo niezdrowe. Na wszelki wypadek pozbądź się też z biurka wszelkich małych, ‘wygodnych’ i kalorycznych przekąsek (batoników, ciastek czy słodkich landrynek, które niszczą zęby). Jeśli nie możesz zrezygnować z czegoś słodkiego do kawy, wybierz raczej suszone owoce lub gorzką czekoladę. Jest bogata w magnez i lepiej służy nie tylko Twojej figurze, lecz także mózgowi. Dla unikających dodatkowego cukru smaczną przegryzką są młode marchewki czy wspomniane wyżej orzechy – oczywiście te bez soli i innych dodatków.


Daria Surowa
Opublikowano: 2015-06-24

#zdrowe przekąski #śniadanie w pracy #zdrowe śniadanie #zbilansowana dieta 

Galeria:
Komentarze:
Zaloguj się aby móc komentować!