Kolorowe diety cz.II

Zdrowie

20
Listopad
2014

Ciąg dalszy kolorowych diet!

Dieta zielona

Zielone produkty pomagają nam oczyścić organizm, działając wręcz jak środek dezynfekująco. Usprawniają procesy trawienne i regulują ciśnienie krwi.
Barwnikiem, który odpowiada za zielone zabarwienie owoców i warzyw to chlorofil. Ma on korzystny wpływ na organizm, ponieważ m.in. wspomaga oczyszczanie naszego organizmu z toksyn, dzięki czemu poprawia się stan naszej cery, walczy też z wolnymi rodnikami zapobiegając rozwojowi nowotworów.
Produkty zalecane to ciemne mięso drobiowe (np. indyk), fasola, szpinak, brokuły, sałata, ogórki, mięta.
Produktami zakazanymi są pełnotłuste produkty mleczne oraz tłuszcze zwierzęce i roślinne.
Przykładowe zestawy produktów: zielona herbata, kiwi, zupa krem z brokułów.

Dieta fioletowa

Podobnie jak zielona, oczyszcza organizm, a dodatkowo wzmacnia go w stanach chorobowych, zapobiega stanom zapalnym. Ma pozytywne oddziaływanie na kości, pomaga walczyć z apetytem oraz ułatwia zasypianie. Nie tylko działają oczyszczająco, ale również regulują trawienie i pomagają pozbyć się problemu z zaparciami.
Produktami preferowanymi są niełuskane zboża, bakłażany, czarne oliwki, owoce morza, ryby morskie i białe mięso.
Zakazanymi są wszelkie używki: kawa, mocna herbata i alkohol oraz czerwone mięsa.
Przykładowe zestawy produktów: woda z sokiem czarnego bzu, nadziewane bakłażany, śliwki.


Dieta błękitna

Kolor błękitny działa na nas uspokajająco i wyciszająco. Produkty z tej grupy pomogą walczyć z chorobami dotyczącymi naczyń żylnych (np. żylaki), również walczą z obrzękami i zapobiegają problemom z nerkami.
Produktami zalecanymi są czarne oliwki, białe mięsa, warzywa, jeżyny, czarne jagody, ciemne winogrona.
Zakazane jest spożywanie cukrów prostych, czyli białego pieczywa i makaronów oraz ciemnoczerwonego mięsa (np. wołowina).
Przykładowe zestawy produktów: płatki owsiane na odtłuszczonym mleku ze śliwkami suszonymi, zupa jarzynowa, sok z ciemnych winogron.

Wszystkie te diety mają wady i zalety. Na pewno stosując je uda nam się zrzucić kilka kilogramów lub oczyścić organizm. Mimo tego, że oparte są na warzywach i owocach mogą nie dostarczać odpowiedniej ilości kalorii, dlatego przed ich stosowaniem warto zasięgnąć porady specjalisty, np. dietetyka.


Dorota Dziuryk
Opublikowano: 2014-11-20

#zdrowe diety #kolorowe diety #odchudzanie #zalety diety 

Galeria:
Komentarze:
Zaloguj się aby móc komentować!