Zupy i korzyści z ich jedzenia

Zdrowie

04
Luty
2017
Idealna na każdą porę w ciągu dnia. Zdrowa i lekka.

Jedzenie zup jest często wskazane z powodów zdrowotnych. Nie obciążają one układu trawiennego, są więc wskazane nawet po przejedzeniu czy zatruciu. Nawet ta najprostsza nasyci i dostarczy organizmowi wielu składników odżywczych. Gotując zupę, nie zapominajmy jednak o tłuszczu. Naprawdę niewielka ilość oleju, masła albo oliwy tylko pomoże, a nie zaszkodzi, by przyswoić witaminy rozpuszczalne w tłuszczach.


Zupa  z tofu i szpinakiem

Składniki. 1 l bulionu warzywnego, kawałek imbiru, 200 g makaronu ryżowego,  3 cebulki dymki, łyżka posiekanej trawy cytrynowej, 2 łyżki oleju sezamowego, 200 g tofu, 80 g świeżego szpinaku, 9 grzybów shitake, 1 łyżka pasty miso, szczypta chili, łyżka jasnego sosu sojowego.

Sposób przygotowania. Najpierw należy obrać imbir, pokroić razem z trawą cytrynową i podsmażyć na oleju. Potem wlać bulion, gotować około 15 minut, dodać miso. Następnie ugotować makaron, podsmażyć grzyby i pokroić tofu, dymkę oraz sparzony wcześniej szpinak. Wlać bulion do miseczek, włożyć makaron, tofu, grzyby i cebulę. Można skropić sosem sojowym.


Zupa z awokado

Składniki. Połowa dojrzewającego awokado, ¼ melona, 3 łyżki soku z cytryny, połowa ogórka zielonego, 2 małe cebule, czosnek (ząbek), 4 łyżki oleju rzepakowego, 300 ml bulionu warzywnego, szczypta cukru trzcinowego, sól, pół łyżeczki słodkiej papryki.

Sposób przygotowania. Pokroić miąższ z melona, awokado i ogórka. Skropić sokiem z cytryny i dodać obraną, pokrojoną cebulę. Następnie wlać bulion i zmiksować wszystko. Dodać kolejne składniki. Podając, można posypać słodką papryką.

Bardzo lekka zupa z porów

Składniki. 2 pory, 600 ml wrzątku, 2 łyżki mąki kokosowej, 200 ml jogurtu greckiego, 2 łyżki oleju rzepakowego, sól, pieprz, gałka muszkatołowa, 4 nieduże ziemniaki, posiekana natka pietruszki.

Sposób przygotowania. Przeciąć wzdłuż pory, umyć je oraz pokrojone w krążki włożyć do garnka, zalać wrzątkiem i parzyć przez około 5 minut. Następnie w rondlu rozgrzać olej, wsypać mąkę i przez chwilę smażyć. Zachowany wywar z porów dodać do przysmażonej mąki i mieszać, aby nie było grudek. Potem dodać jogurt, przyprawić wszystko do smaku, a obrane i pokrojone ziemniaki gotować w zupie do miękkości. Na końcu wsypać pokrojoną natkę pietruszki.


Zupa rybno- warzywna, najlepsza na regenerację po przebytej chorobie

Składniki. Por, 1 cebula, 2 liście laurowe, 2 łyżki posiekanego koperku, 3 łodygi selera naciowego, 750 ml bulionu warzywnego, 200 g fileta z białej ryby, 4 jajka, przyprawy, łyżeczka octu winnego.

Sposób przygotowania. Obrać i posiekać cebulę oraz pora, seler natomiast pokroić w plastry. Tak przygotowane warzywa następnie włożyć do garnka, dodać liście laurowe i koper. Zalać wszystko bulionem i gotować przez 15 minut. Rybę umyć oraz osuszyć, przyprawić i dodać do zupy. Gotować około 5 minut. Następnie wlać zupę do miseczek, dodać ugotowane na twardo jaja i posypać koperkiem.

Opublikowano: 2017-02-04

#zdrowie #zupy #gotowanie #składniki 

Galeria:
Komentarze:
Zaloguj się aby móc komentować!