Fitness bikini- co to takiego?

Zdrowie

02
Styczeń
2017
Marzysz o szczupłej, idealnej sylwetce? Wypróbuj fitness bikini…

 Zadaniem tego rodzaju sportu sylwetkowego jest przygotowanie ciała do sezonu bikini. W trakcie treningu wykonuje się ćwiczenia na bieżni, stepperze i rowerku. Są one przeplatane z tymi wzmacniającymi- budującymi np. mięśnie brzucha. Droga do tej idealnej, wymarzonej sylwetki nie jest łatwa. Budują ją wyrzeczenia, dieta, silna wola i determinacja. Oprócz intensywnej aktywności fizycznej, trzeba zmienić dotychczasowe nawyki żywieniowe. Od czego więc zacząć?

Od treningów, które muszą odbywać się  3- 4 razy w tygodniu. Pierwsze efekty pojawią się zapewne po kilku miesiącach. Ćwicz za pomocą piłki, hantli i masy własnego ciała. W trakcie osiągania wymarzonego celu, musisz pozbyć się ze swej kuchni produktów przetworzonych takich jak parówki, sosy itp. Jadłospis ma składać się z pięciu lub sześciu dobrze zbilansowanych posiłków. Dlaczego? Ponieważ 40% energii czerpiesz z węglowodanów, 30% z białka a 30% z tłuszczów. Przykładowo, na śniadanie dobrze jest zjeść omlet z jajek i płatków owsianych, a później cztery razy powtórzyć np. ryż z kurczakiem i sałatką. Dzień zakończyć natomiast kolacją w postaci białka z tłuszczami. Węglowodany można spożywać jako ryż basmati bądź brązowy. Właściwa dieta to aż 70% sukcesu. Jak widzisz, w trakcie programu „piękne ciało” musisz stawiać na wytrwałość i pracowitość. Jeśli potrafisz i masz na tyle silną wolę- zrezygnuj również z glutenu czy węglowodanów prostych.

Aby wymodelowany mięsień był widoczny, zawartość tkanki tłuszczowej musi być bardzo niska. Ma wynosić ok 9- 10% , podczas gdy norma to 15- 25%. Jeśli ktoś ma uwarunkowania genetyczne, które polegają np. na nieproporcjonalnym rozmieszczeniu tkanki tłuszczowej, nawet najcięższą dietą i ćwiczeniami nie zredukuje tłuszczu. Trzeba więc naprawdę uważać, by nie nabawić się problemów zdrowotnych, takich jak zaburzenia produkcji hormonów płciowych albo zatrzymanie miesiączki. Może dojść również do spadku odporności organizmu. Taki poziom tkanki tłuszczowej powinien więc trwać bardzo krótko.

Jeśli już osiągniesz tę wymarzoną sylwetkę, dbaj o nią cały rok. Pomyśl o innym rodzaju ćwiczeń- może crossfit? Jest istotne to zwłaszcza wtedy, gdy chcesz znowu kolejnego lata zaprezentować swoje ciało. A może tak ci się to bardzo spodoba, że zaczniesz brać pod uwagę zawody Fitness Bikini? Będziesz ćwiczyć jeszcze częściej i odkryjesz podobnie jak znana crossfit mama, Klaudia Szczęsna- Rzepecka, że pomimo ciężkiej redukcji i pracy nad sobą- warto, gdyż satysfakcja z efektów pozwala zapomnieć o minionych trudnych chwilach. Pamiętaj jednak, że tego stanu nie da się długo utrzymać. Jest to spowodowane niską zawartością tkanki tłuszczowej. Pilnuj, aby perfekcyjny wizerunek nie stał się obsesją i uzależnieniem. Jeśli pomyślisz o zawodach, potraktuj je jako wyzwanie i wzmocnij w ten sposób poczucie własnej wartości.

Opublikowano: 2017-01-02

#zdrowie #fitness #treningi #dieta 

Galeria:
Komentarze:
Zaloguj się aby móc komentować!